Knjižničarka: Biljana Jurić Šarčević
Stručni suradnik u nastavi: Profesor hrvatskoga jezika i književnosti i diplomirani knjižničar
Radno vrijeme knjižnice:
7:00-13:00 sati
ČETVRTAK- PŠ Antuna Gustava Matoša/ Gornja Voća
PONEDJELJAK, UTORAK, SRIJEDA, PETAK- OŠ A.K. Miošića/ Donja Voća
ONLINE KATALOG:
Mrežni pano knjižnice OŠ Andrije Kačića Miošića
Pravilnik o radu knjižnice
Projekti knjižnice
Projekti knjižnice
- – Knjižnica sudjeluje u međunarodnom projektu “Naša mala knjižnica” u suradnji s izdavačkom kućom Ibis, više o projektu možete pročitati na sljedećoj poveznici;
https://www.ibis-grafika.hr/shop/nasa-mala-knjiznica/
- – Čitanje ne poznaje granice/ Braje ne poznaje meja međunarodni je projekt
za poticanje čitanja i razvoja različitih vrsta pismenosti koji provodimo 10. školsku godinu za redom u suradnji s OŠ Starše iz Slovenije, više o projektu možete pročitati na sljedećoj poveznici;
https://citanjenepoznajegranice.weebly.com/
- Projekt za poticanje čitanja u predškolskoj dobi, Čitaj mi priču!, provodimo u suradnji s dječjim vrtićem Maja Pčelica s kojim već imamo dugogodišnju suradnju, projekt je zamišljen kao dio nacionalne kampanje “Čitaj mi!” o kojoj više možete pročitati na sljedećoj poveznici;
http://www.citajmi.info/naslovna
- Sudjelujemo u međunarodnom projektu Noć s Andersenom, vrlo popularnom u europskim zemljama, knjižnicama se priključuju i škole, vrtići, učenički domovi, vatrogasne postrojbe… U Europi su davno prepoznali važnost formiranja čitateljske publike od malih nogu, te značaj projekata kroz koje se javnost informira o važnosti poticanja čitanja od najranije dobi.
5. Svake godine, tokom Mjeseca knjige, Knjižnica OŠ Andrije Kačića Miošića sudjeluje u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja. Nacionalni kviz za poticanje čitanja je natjecanje organizirano s ciljem da se dodatno potakne čitanje kod mladih čitatelja viših razreda osnovne škole. Kviz se realizira putem mreže narodnih i školskih knjižnica u Hrvatskoj.
Knjižnično-informacijska pismenost i poticanja čitanja
Od I. do IV. razreda osnovne škole razvijaju se vještine pisanja i čitanja. Razvijanjem čitalačke pismenosti potiče se govorno i pisano izražavanje učenika, daju im se nova znanja, obogaćuje se rječnik, pomaže im se u izgradnji sustava vrijednosti i usvajanju etičkih normi, što su preduvjeti za uspješno učenje svih predmeta.
I. razred
- Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti (školska knjižnica, školski knjižničar, slikovnica, knjiga) – učenike treba upoznati sa školskim knjižničarom i knjižničnim prostorom, naučiti ih razlikovati knjižnicu od knjižare, upoznati ih s izvorima učenja i znanja i njihovoj svrsi, naučiti ih posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme, pokazati razlike između knjiga (slikovnica, rječnik, knjiga), razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnoga iznošenja vlastitoga mišljenja
II. razred
- Dječji časopisi (poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika) – učenik treba znati prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnoga tiska i časopisa, znati prepoznati rubriku i odrediti je li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno-zabavni list), razlikovati časopise prema vremenu izlaženja (tjednik, mjesečnik), stjecati naviku čitanja dječjih časopisa
- Jednostavni književni oblici (kratka priča, bajka) – od učenika se očekuje da se znaju samostalno orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu, da znaju kako je knjiga opremljena (hrbat, korice, knjižni blok), da savladaju osnovnu komunikaciju s književno-umjetničkim tekstovima na razini prepoznavanja, da doživljavaju knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti pričanjem priča i bajki u knjižnici, da nauče aktivno slušati, da usvajaju nove riječi i bogate rječnik
III. razred
- Put od autora do čitatelja (knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj) – učenik treba znati imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj), te prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik) i podatke u knjizi
- Mjesna (gradska/narodna) knjižnica (mjesna knjižnica) – posjetom knjižnici izvan škole razlikovati odjele mjesne knjižnice; učenici trebaju svladati samostalno čitanje književno-umjetničkih tekstova i poznavati aktivnosti knjižnice radi poticanja čitanja i uporabe knjižnice u učenju i kreativnom korištenju slobodnoga vremena
IV. razred
- Referentna zbirka – priručnici (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas) – učenici trebaju upoznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja, trebaju znati prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima, te znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju
- Književno-komunikacijsko-informacijska kultura (književnoumjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura) – učenici trebaju naučiti razlikovati pojmove te stjecati naviku služenja znanstveno-popularnim tekstom
Od V. razreda školska knjižnica uvodi učenike u svijet informacija poučavajući ih samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja. U procesu poučavanja važno je razvijati sposobnosti procjene vrijednosti svake informacije u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje.
V. razred
- Časopisi – izvori novih informacija (znanost, struka, sažetak) – učenik treba znati uočiti područja ljudskoga znanja (struke), prepoznati i imenovati znanosti, zapaziti njihovo grananje, čitati tekst iz časopisa s razumijevanjem i znati ga prepričati
- Organizacija i poslovanje školske knjižnice (signatura, autorski i naslovni katalog) – očekivanje je da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature, objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga
VI. razred
- Samostalno pronalaženje informacija (uvod u UDK, popularno-znanstvena i stručna literatura) – učenik će razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno-znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici, služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave
- Predmetnica – put do informacije (katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici) – učenik treba samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća
VII. razred
- Časopisi na različitim medijima (tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat) – učenik treba znati izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija, treba znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga, usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkoga tipa, razumjeti važnost i svrhu pravilnoga citiranja literature u tijeku pisanja samostalnoga rada, te usvojiti pojam autorstva (poštovati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija)
- Mrežni katalozi (mrežni katalog ili e-katalog ili online katalog) – učenik treba biti osposobljen pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga, znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status, treba samostalno uočiti koje knjige nekoga autora ima knjižnica; učenik treba znati razlikovati tiskani i elektronički časopis
VIII. razred
- Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; online katalog i online informacija) – važno je da učenici razumiju sustav pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; da samostalno pretražuju fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradbu učeničkog rada
- Uporaba stečenih znanja (znanje, informacija, cjeloživotno učenje) – očekuje se da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično-informacijskih znanja s drugim predmetima, da su osposobljeni čitati s razumijevanjem i prepričavati vlastitim riječima, raditi bilješke i pisati sažetak, te primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju
Poveznice na e-Knjižnice
Korisne poveznice
E- ČASOPISI:
- Edupoint– časopis za poticanje informacijske pismenosti
- Mak– časopis s temama iz područja religije
- Meridijani– časopis s temama iz područja geografije
- Priroda– mjesečnik za popularizaciju prirodnih znanosti i ekologije
E-ENCIKLOPEDIJE
- EnciklopedijaLeksikografskog zavoda Miroslav Krleža
- Encyclopedia Britannica Online
- Encyclopedia.com– besplatan pristup; sadrži više od 50 000 natuknica (na engleskom jeziku)
- Columbia Encyclopedia– opća enciklopedija (na engleskom jeziku); besplatan pristup
E-RJEČNICI
Hrvatski jezični portal – zajednički projekt Novog Libera i Srca. Većini riječi u bazi pridodani su izvedeni oblici, tj. gramatička razrada. Sadrži preko 100 000 osnovnih riječi.
JEDNOJEZIČNI RJEČNICI
- Dictionary.com – engleski jezik; prevoditelj više jezika
- OneLook Dictionary – više od 900 općih i specijalnih rječnika
DVOJEZIČNI RJEČNICI
VIŠEJEZIČNI RJEČNICI
- EU-dictionary– zastupljeni jezici: engleski, njemački, talijanski, španjolski, francuski, nizozemski, švedski, finski, japanski, latinski
- Logos dictionary – zastupljena 22 jezika plus AV-materijali
INFORMATIČKI RJEČNIK
- Megabajt– besplatni online informatički rječnik na hrvatskom jeziku
E-ATLASI
- Google Maps
- Google Earth
- Geo-Gauss– planovi hrvatskih gradova; zbirka planova i karata
- Multimap – atlas svijeta; detaljna karta Hrvatske
- Quick Maps – karte, zastave, ekonomija, klima, prirodni resursi
- World Atlas and World Maps– karte, zastave, podaci o zemljama, populacija itd.
E-PRIRUČNICI
„Netiquette“ – Kako se „ponašati“ u „novom“, virtualnom svijetu? Koja su pravila lijepog on-line ponašanja? Odgovore na brojna pitanja o bontonu na internetupotražite na ovoj mrežnoj stranici.
- Priručnik za učenje i poučavanje (za učenike)– izd. Agencija za odgoj i obrazovanje
- Priručnik za učenje i poučavanje (za nastavnike)– izd. Agencija za odgoj i obrazovanje
I JOŠ:
ARHIVA KNJIŽNICA GRADA ZAGREBA: http://www.arhiva.kgz.hr/mreza/bdi/dokumenti/
HRVATSKA UDRUGA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA: http://www.husk.hr/
e-Lektira
e-Lektira
https://lektire.skole.hr/– na ovim stranicama dostupna su cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire.
Lektira
1. razred
- Braća Grimm: Bajke
- Zvonimir Balog: Male priče o velikim slovima
- Grigor Vitez: A zašto ne bi
- Ljudevit Bauer: Tri medvjeda i gitara
- Sunčana Škrinjarić: Kako sanjaju stvari ili Plesna haljina žutog maslačka
- Jens Sigsgaard: Pale sam na svijetu
- Ewa Janikovszky: Baš se veselim ili Znaš li ti ili Da sam odrastao ili Kako da odgovorim
- Željka Horvat Vukelja: Hrabrica ili Zdenko Slavojed ili Slikopriče ili Leteći glasovir ili Petra uči plivati
- Sonja Zubović: Kako se gleda abeceda
- Ivanka Borovac: Životinjska abeceda
- Stanislav Femenić: Idi pa vidi
- Svjetlan Junaković: Dome, slatki dome
- Jean Baptiste Baronian: Figaro, mačak koji je hrkao
- Branko Ćopić: Ježeva kućica
- Ana Đokić Pongračić: Nemaš pojma Grizlijane
2. razred
- Hans Christian Andersen. Bajke
- Ratko Zvrko: Grga Čvarak
- Karel Čapek: Poštarska bajka
- Carlo Collodi: Pinokio
- Alan Aleksander Milne: Medo Winnie zvani Pooh
- Dubravko Horvatić: Stanari u slonu
- Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada
- Nada Iveljić: Nebeske barke ili Pronađeno blago ili Božićna bajka
- Želimir Hercigonja: Poštar zeko Brzonogi ili Prašnjavko ili Kjel crna labud ptica ili Vodenjak i stara kruška
- Andrea Petrlik Huseinović: Plavo nebo ili Ciconia Ciconia
- Desa Muck: Anica i sportski dan ili Anica i tajna maska ili Anica na ljetovanju ili Anica i velike brige ili Anica i velika tajna
- Ela Peroci: Djeco, laku noć
- Ivica Bednjanec: Male ljubavi
- Mila Železnjak: Sretne priče
- Božidar Prosenjak: Miš
- Hrvoje Kovačević: General Kiro miš
- Larisa Mravunac: Dječak u zvjezdanim čizmama
- Charles Perrault: Bajke
- Nada Zidar Bogadi: Sretni cvrčak
3. razred
4. razred
- Zvonimir Balog: Poezija
- Mato Lovrak: Družba Pere Kvržice
- Anto Gardaš: Duh u močvari ili Ljubičasti planet ili Izum profesora Leopolda ili Bakreni Petar ili Tajna zelene pećine ili Igračke gospođe Nadine
- Erich Kästner: Emil i detektivi ili Tonček i Točkica ili Leteći razred ili Blizanke
- Hrvoje Kovačević: Tajna ribljeg oka ili Tajna mačje šape ili Tajna tužnog psa ili Tajna graditelja straha ili Tajna zlatnog zuba
- Slavko Mihalić: Petrica Kerempuh
- Felix Salten: Bambi
- Rudyard Kipling: Knjiga o džungli
- Nikola Pulić: Ključić oko vrata
- Matko Marušić: Snijeg u Splitu
- Johanna Spyri: Heidi
- Jagoda Truhelka: Zlatni danci
- Zlata Kolarić Kišur: Moja zlatna dolina
- Maja Gluščević: Bijeg u košari ili Klopka za medvjedića
- Nada Mihoković Kumrić: Tko vjeruje u rode još
- Silvija Šesto: Bum Tomica ili Bum Tomica 2
- Zoran Pongrašić: Mama je kriva za sve
- Hrvoje Hitrec: Eko eko
- Istvan Bekeffi: Pas zvan gospodin Bozzi
- Sanja Lovrenčić: Esperel, grad malih čuda
- Astrid Lindgren: Pipi duga čarapa ili Ponja razbojnička kći ili Razmo u skitnji
- Zvonimir Balog: Ja magarac ili Pusa od krampusa ili Nevidljiva Iva ili Zmajevi i vukodlaci
- Lewis Carroll: Alica u zemlji čudesa
- Ludwik Jerzy Kern: Ferdinand Veličanstveni
- Anton van de Valde: Neobični doživljaji ptića Sovića
- Čečuk, Čunčić- Bandov, Horvat – Vukelja, Kolarić- Kišur: Igrokazi
- I.B.Mažuranić: Regoč ili Šuma Striborova
5. razred
- Ivan Kušan: Koko u Parizu
- Grigor Vitez: Poezija
- Ivan Kušan: Uzbuna na zelenom vrhu ili Koko i duhovi ili Zagonetni dječak ili Lažeš, Melita ili Domaća zadaća
- Šaljive narodne priče
- Ferenc Molnar: Junaci Pavlove ulice
- Milivoj Matošec: Strah u ulici lipa ili Tiki traži neznanca ili Posada oklopnog vlaka ili Suvišan u svemiru
- Sempe/ Goscinny: Nikica
- Miro Gavran: Sretni dani ili Kako je tata osvojio mamu ili Svašta u mojoj glavi
- Zlatko Krilić: Početak plovidbe ili Čudnovata istina ili Zabranjena vrata ili Veliki zavodnik na prvom sudaru ili Šaljive priče i priče bez šale
- Sanja Pilić: Mrvice iz dnevnog boravka
- Pavao Pavličić: Zeleni tigar ili Petlja
- Michael Coleman: Zov labirinta ili Mreža je bačena ili Bijeg s mreže
- Tihomir Horvat: Tajna Gornjeg grada ili Frka u Šćitarjevu ili Muki
- Mark Twain: Pustolovine Toma Sawyera ili Pustolovine Huckleberry Finna
- Jules Verne: Put u središte Zemlje ili Put oko svijeta za 80 dana ili 20 000 milja pod morem
- Maja Brajko Livaković: Finka Fi
- Tito Bilopavlović: Paunaš
- Aleksandar Puškin: Bajka o ribaru i ribici
- Basne (izbor)
- Branka Primorac: Ljubavni slučaj mačka Joje
- Ronaldh Dahl: Charlie i tvornica čokolade
- Michael Ende: Jim Gumb i strojovođa Lukas
- Ivan Cankar: Istina i ljubav
- Henry Winterfeld: Timpetill
- Hrvoje Hitrec: Matko na štakama
- Anto Gardaš: Miron u škripcu ili Filip, dječak bez imena
- Selma Lagerlöf: Legende o Kristu
- Jeff Kinney: Gregov dnevnik (izbor iz serijala)
6. razred
- Ivana Brlić Mažuranić: Priče iz davnine
- Miro Gavran: Zaljubljen do ušiju
- Stjepan Tomaš: Mali ratni dnevnik
- August Šenoa: Povjestice
- Blanka Dovjak Matković: Zagrebačka priča
- Mark Twain: Kraljević i prosjak
- Henryk Sienkiewicz: U pustinji i prašumi
- Ivona Šajatović: Tajna ogrlice sa sedam rubina
- Snježana Grković Janović: Velebitske vilin staze
- Josip Cvenić: Čvrsto drži joy-stick
- Jadranko Bitenc: Twist na bazenu
- Šime Storić: Poljubit ću je uskoro, možda
- Christine Nöstlinger: Konrad, dječak iz limenke ili Olfi među ženama
- Vlatko Šarić: Rogan ili Miško
- Vladimir Nazor: Veli Jože
- Milutin Majer: Dolazak Hrvata
- Melita Rundek: Psima ulaz zabranjen
- Dubravko Horvatić: Junačina Mijat Tomić
- Jonathann Swift: Guliverova putovanja
- Alfonse Daudet: Pisma iz mog mlina
- Joža Horvat: Waitapu ili Operacija Stonoga
- Frances Hodgson Burnett: Mali lord Fauntleroy
- Pajo Kanižaj: 3čave pjesme
- Danijel Dragojević: Bajka o vratima
- Želimir Hercigonja: Tajni leksikon
- C. S. Lewis: Kronike iz Narnije (izbor)
- Oscar Wilde: Sretni kraljević
- Nikola Pulić: Maksimirci
- Snježana Grković Janović: Ukradeno proljeće
- Liz Pichon: Tom Gates (izbor iz serijala)
7. razred
- Dobriša Cesarić: Pjesme
- Pavao Pavličić: Trojica u Trnju
- Hrvoje Hitrec: Smogovci
- Vladimir Nazor: Pripovjetke
- Božidar Prosenjak: Divlji konj
- Damir Miloš: Bijeli klaun
- Zoran Pongrašić: Gumi- gumi
- Branka Primorac: Maturalac
- Dubravko Jelačić Bužimski: Sportski život Letećeg Martina ili Balkanska mafija ili Martin protiv CIA-e i KGB-a
- Charles Dickens: Oliver Twist
- Ićan Ramljak: Povratnik ili San bez uzglavlja
- August Šenoa: Čuvaj se senjske ruke
- Dinko Šimunović: Duga
- Pero Zlatar: Otključani globus
- Zvonko Todorovski: Prozor zelenog bljeska ili Mirakul od mora
- Branka Kalauz: Čuj Pigi zaljubila sam se
- Jadranka Klepac: Miris knjige
- Daniel Defoe: Robinson Crusoe
- Pavao Pavličić: Dobri duh Zagreba
- Vjekoslav Majer: Dnevnik malog Perice
- Sue Townsend: Tajni dnevnik Adriana Molea ili Novi jadi Adriana Molea
- Vjenceslav Novak: Iz velegradskog podzemlja
- Scott O´ Dell: Otok plavih dupina ili Caru Carevo
- Gustaw Schwab: Najljepše priče klasične starine
- Nada Iveljić: Želiš li vidjeti bijele labudove ili Bijeli patuljak ili Lutke s dušom
- Deborah Ellis: Djevojčica iz Afganistana
- Nada Mihoković Kumrić: Lastin rep
- C. S. Lewis: Kronike iz Narnije
- Izbor proze i poezije o Domovinskom ratu
8. razred
- Nada Mihelčić: Zeleni pas
- Siniša Glavašević: Priče iz Vukovara
- Dinko Šimunović: Alkar
- Slavko Kolar: Breza
- Dragutin Tadijanović: Srebrne svirale
- Ernest Hemingway: Starac i more
- August Šenoa: Prosjak Luka ili Branka
- Dnevnik Ane Frank
- Ephraim Kishon: Kod kuće je najgore
- Višnja Stahuljak: Don od tromeđe ili Zlatna vuga
- Marija Jurić Zagorka: Kći Lotrščaka
- Sunčana Škrinjarić: Ulica predaka ili Čarobni prosjak
- Đuro Sudeta: Mor
- Wiliam Shakespeare: Romeo i Julia
- Pero Budak: Mećava
- Silvija Šesto: Debela ili Vanda ili Tko je ubio pašteticu
- Nada Mihelčić: Bilješke jedne gimnazijalke
- Sanja Pilić: O mamama sve najbolje ili Sasvim sam popubertetio
- Vladan Desnica: Pravda
- Mate Balota: Tijesna zemlja
- Eugen Kumičić: Sirota ili Začuđeni svatovi ili Urota Zrinsko- Frankopanska
- Tomislav Milohanić: Deštini i znamenje
- Miroslav Krleža: Djetinjstvo
- Ivan Goran Kovačić: Pripovjetke
- Karl Bruckner: Sadako hoće živjeti
- Josip Laća: Grand Hotel
- Goran Tribuson: Legija stranaca ili Rani dani ili Ne dao Bog većeg zla
- Zlatko Krilić: Krik
- Milena Mandić: Pokajnik
- Antoine de Saint Exupery: Mali princ
- Richard Bach: Galeb Jonathan Livingston
- Nancy Farmer: Kuća škorpiona
- Nick Hornby: Sve zbog jednog dječaka
- Michael Ende: Momo
- Judita (strip prema djelu M. Marulića)
Autorsko pravo
DOKUMENTI O ZAŠTITI AUTORSKOG PRAVA:
Nikada se tuđe misli, riječi, ideje ili postupci ne smiju prikazivati kao vlastite. Uvijek je nužno navesti sve korištene izvore, bez obzira na koji su način i u kojem obliku oni dostupni te bez obzira na to jesu li objavljeni (npr. članak u časopisu) ili neobjavljeni (npr. elektronička poruka).
ZAKON O AUTORSKOM PRAVU I SRODNIM PRAVIMA
SRCE (Sveučilišni računski centar): AUTORSKO PRAVO U E-OBRAZOVANJU
SRCE: Creative Commons licence (na hrvatskom jeziku)
DZIV (Državni zavod za intelektualno vlasništvo): AUTORSKO PRAVO I SRODNA PRAVA
PORTAL ZA ŠKOLE: ŠTO SU I ČEMU SLUŽE CREATIVE COMMONS
EDUKACIJSKI SADRŽAJI (e-izdanja)
- HORVAT I D. ŽIVKOVIĆ: KNJIŽNICE I AUTORSKO PRAVO
CARNET (e-ŠKOLE): INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO NA INTERNETU
- HEBRANG GRGIĆ: Autorstvo i citiranje – važnost ispravnog navođenja izvora(ppt)
- ŽIŽAK: Autorsko pravo i pravo korištenja autorskih djela u LMS okruženju
Najčešća pitanja u DZIV: https://www.dziv.hr/hr/intelektualno-vlasnistvo/autorsko-pravo/najcesca-pitanja/
M. OTHMAN: Autorska prava i učenje na daljinu (PIKTOCHART)
Primjeri besplatnih softvera za provjeru autentičnosti:
- Plagiarism Checker – uspoređuje i tekstove na hrvatskom jeziku
- Quetext – uspoređuje i tekstove na hrvatskom jeziku
- Plagiarisma – uspoređuje više od 190 jezika
- PaperRater – radi samo s tekstovima na engleskome jeziku