Knjižničarka: Biljana Jurić Šarčević

Stručni suradnik u nastavi: Profesor hrvatskoga jezika i književnosti i diplomirani knjižničar

Radno vrijeme knjižnice:

7:00-13:00 sati

ČETVRTAK- PŠ Antuna Gustava Matoša/ Gornja Voća

PONEDJELJAK, UTORAK, SRIJEDA, PETAK- OŠ A.K. Miošića/ Donja Voća

ONLINE KATALOG:

https://library.foi.hr/lib/767

Mrežni pano knjižnice OŠ Andrije Kačića Miošića
Pravilnik o radu knjižnice
Projekti knjižnice

Projekti knjižnice

  1. – Knjižnica sudjeluje u međunarodnom projektu “Naša mala knjižnica” u suradnji s izdavačkom kućom Ibis, više o projektu možete pročitati na sljedećoj poveznici;

https://www.ibis-grafika.hr/shop/nasa-mala-knjiznica/

  1. – Čitanje ne poznaje granice/ Braje ne poznaje meja međunarodni je  projekt
    ​za poticanje čitanja i razvoja različitih vrsta pismenosti koji provodimo 10. školsku godinu za redom u suradnji s OŠ Starše iz Slovenije, više o projektu možete pročitati na sljedećoj poveznici;

https://citanjenepoznajegranice.weebly.com/

  1. Projekt za poticanje čitanja u predškolskoj dobi, Čitaj mi priču!,  provodimo u suradnji s dječjim vrtićem Maja Pčelica s kojim već imamo dugogodišnju suradnju, projekt je zamišljen kao dio nacionalne kampanje “Čitaj mi!”  o kojoj više možete pročitati na sljedećoj poveznici;

http://www.citajmi.info/naslovna

  1.   Sudjelujemo u međunarodnom projektu Noć s Andersenom, vrlo popularnom u europskim zemljama, knjižnicama se  priključuju i škole, vrtići, učenički domovi, vatrogasne postrojbe…   U Europi su davno prepoznali važnost formiranja čitateljske publike od malih nogu, te značaj projekata kroz koje se javnost informira o važnosti poticanja čitanja od najranije dobi.

https://nocsandersenom.sk/

5. Svake godine, tokom Mjeseca knjige, Knjižnica OŠ Andrije Kačića Miošića sudjeluje u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja. Nacionalni kviz za poticanje čitanja je natjecanje organizirano s ciljem da se dodatno potakne čitanje kod mladih čitatelja viših razreda osnovne škole. Kviz se realizira putem mreže narodnih i školskih knjižnica u Hrvatskoj.

https://www.mhk.hr/kviz/

 

Knjižnično-informacijska pismenost i poticanja čitanja

Od I. do IV. razreda osnovne škole razvijaju se vještine pisanja i čitanja. Razvijanjem čitalačke pismenosti potiče se govorno i pisano izražavanje učenika, daju im se nova znanja, obogaćuje se rječnik, pomaže im se u izgradnji sustava vrijednosti i usvajanju etičkih normi, što su preduvjeti za uspješno učenje svih predmeta.

I. razred

  • Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti  (školska knjižnica, školski knjižničar, slikovnica, knjiga)  učenike treba upoznati sa školskim knjižničarom i knjižničnim prostorom, naučiti ih razlikovati knjižnicu od knjižare, upoznati ih s izvorima učenja i znanja i njihovoj svrsi, naučiti ih posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme, pokazati razlike između knjiga (slikovnica, rječnik, knjiga), razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnoga iznošenja vlastitoga mišljenja

II. razred

  • Dječji časopisi (poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika)  učenik treba znati prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnoga tiska i časopisa, znati prepoznati rubriku i odrediti je li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno-zabavni list), razlikovati časopise prema vremenu izlaženja (tjednik, mjesečnik), stjecati naviku čitanja dječjih časopisa                          
  • Jednostavni književni oblici (kratka priča, bajka)  od učenika se očekuje da se znaju samostalno orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu, da znaju kako je knjiga opremljena (hrbat, korice, knjižni blok), da savladaju osnovnu komunikaciju s književno-umjetničkim tekstovima na razini prepoznavanja, da doživljavaju knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti pričanjem priča i bajki u knjižnici, da nauče aktivno slušati, da usvajaju nove riječi i bogate rječnik

III. razred

  • Put od autora do čitatelja (knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj)  učenik treba znati imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj), te prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik) i podatke u knjizi
  • Mjesna (gradska/narodna) knjižnica (mjesna knjižnica)  posjetom knjižnici izvan škole razlikovati odjele mjesne knjižnice; učenici trebaju svladati samostalno čitanje književno-umjetničkih tekstova i poznavati aktivnosti knjižnice radi poticanja čitanja i uporabe knjižnice u učenju i kreativnom korištenju slobodnoga vremena 

IV. razred

  • Referentna zbirka – priručnici (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas)  učenici trebaju upoznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja, trebaju znati prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima, te znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju
  • Književno-komunikacijsko-informacijska kultura (književnoumjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura)  učenici trebaju naučiti razlikovati pojmove te stjecati naviku služenja znanstveno-popularnim tekstom

Od V. razreda školska knjižnica uvodi učenike u svijet informacija poučavajući ih samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja. U procesu poučavanja važno je razvijati sposobnosti procjene vrijednosti svake informacije u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje.

V. razred

  • Časopisi – izvori novih informacija (znanost, struka, sažetak)  učenik treba znati uočiti područja ljudskoga znanja (struke), prepoznati i imenovati znanosti, zapaziti njihovo grananje, čitati tekst iz časopisa s razumijevanjem i znati ga prepričati
  • Organizacija i poslovanje školske knjižnice (signatura, autorski i naslovni katalog)  očekivanje je da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature, objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga

VI. razred

  • Samostalno pronalaženje informacija (uvod u UDK, popularno-znanstvena i stručna literatura)  učenik će razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno-znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici, služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave
  • Predmetnica – put do informacije (katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici)  učenik treba samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća

VII. razred

  • Časopisi na različitim medijima (tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat)  učenik treba znati izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija, treba znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga, usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkoga tipa, razumjeti važnost i svrhu pravilnoga citiranja literature u tijeku pisanja samostalnoga rada, te usvojiti pojam autorstva (poštovati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija)
  • Mrežni katalozi (mrežni katalog ili e-katalog ili online katalog)  učenik treba biti osposobljen pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga, znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status, treba samostalno uočiti koje knjige nekoga autora ima knjižnica; učenik treba znati razlikovati tiskani i elektronički časopis

VIII. razred

  • Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; online katalog i online informacija)  važno je da učenici razumiju sustav pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; da samostalno pretražuju fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradbu učeničkog rada
  • Uporaba stečenih znanja (znanje, informacija, cjeloživotno učenje)  očekuje se da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično-informacijskih znanja s drugim predmetima, da su osposobljeni čitati s razumijevanjem i prepričavati vlastitim riječima, raditi bilješke i pisati sažetak, te primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju
Korisne poveznice

    E- ČASOPISI:

 

  •   Edupoint– časopis za poticanje informacijske pismenosti
  •   Mak– časopis s temama iz područja religije
  •   Meridijani– časopis s temama iz područja geografije
  •   Priroda– mjesečnik za popularizaciju prirodnih znanosti i ekologije

 

E-ENCIKLOPEDIJE

 

E-RJEČNICI

Hrvatski jezični portal – zajednički projekt Novog Libera i Srca. Većini riječi u bazi pridodani su izvedeni oblici, tj. gramatička razrada. Sadrži         preko 100 000 osnovnih riječi.

JEDNOJEZIČNI RJEČNICI

DVOJEZIČNI RJEČNICI

VIŠEJEZIČNI RJEČNICI

  • EU-dictionary– zastupljeni jezici: engleski, njemački, talijanski, španjolski, francuski, nizozemski, švedski, finski, japanski, latinski
  • Logos dictionary – zastupljena 22 jezika plus AV-materijali

INFORMATIČKI RJEČNIK

  • Megabajt– besplatni online informatički rječnik na hrvatskom jeziku

 E-ATLASI

E-PRIRUČNICI

 „Netiquette“ – Kako se „ponašati“ u „novom“, virtualnom svijetu? Koja su pravila lijepog on-line ponašanja? Odgovore na brojna     pitanja o bontonu na internetupotražite na ovoj mrežnoj stranici.

 I JOŠ:

ARHIVA KNJIŽNICA GRADA ZAGREBA: http://www.arhiva.kgz.hr/mreza/bdi/dokumenti/

HRVATSKA UDRUGA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA: http://www.husk.hr/

 

e-Lektira

e-Lektira

https://lektire.skole.hr/– na ovim stranicama dostupna su cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire.

Lektira

1. razred

  1. Braća Grimm: Bajke
  2. Zvonimir Balog: Male priče o velikim slovima
  3. Grigor Vitez: A zašto ne bi
  4. Ljudevit Bauer: Tri medvjeda i gitara
  5. Sunčana Škrinjarić: Kako sanjaju stvari ili Plesna haljina žutog maslačka
  6. Jens Sigsgaard: Pale sam na svijetu
  7. Ewa Janikovszky: Baš se veselim ili Znaš li ti ili Da sam odrastao ili Kako da odgovorim
  8. Željka Horvat Vukelja: Hrabrica ili Zdenko Slavojed ili Slikopriče ili Leteći glasovir ili Petra uči plivati
  9. Sonja Zubović: Kako se gleda abeceda
  10. Ivanka Borovac: Životinjska abeceda
  11. Stanislav Femenić: Idi pa vidi
  12. Svjetlan Junaković: Dome, slatki dome
  13. Jean Baptiste Baronian: Figaro, mačak koji je hrkao
  14. Branko Ćopić: Ježeva kućica
  15. Ana Đokić Pongračić: Nemaš pojma Grizlijane

2. razred

  1. Hans Christian Andersen. Bajke
  2. Ratko Zvrko: Grga Čvarak
  3. Karel Čapek: Poštarska bajka
  4. Carlo Collodi: Pinokio
  5. Alan Aleksander Milne: Medo Winnie zvani Pooh
  6. Dubravko Horvatić: Stanari u slonu
  7. Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada
  8. Nada Iveljić: Nebeske barke ili Pronađeno blago ili Božićna bajka
  9. Želimir Hercigonja: Poštar zeko Brzonogi ili Prašnjavko ili Kjel crna labud ptica ili Vodenjak i stara kruška
  10. Andrea Petrlik Huseinović: Plavo nebo ili Ciconia Ciconia
  11. Desa Muck: Anica i sportski dan ili Anica i tajna maska ili Anica na ljetovanju ili Anica i velike brige ili Anica i velika tajna
  12. Ela Peroci: Djeco, laku noć
  13. Ivica Bednjanec: Male ljubavi
  14. Mila Železnjak: Sretne priče
  15. Božidar Prosenjak: Miš
  16. Hrvoje Kovačević: General Kiro miš
  17. Larisa Mravunac: Dječak u zvjezdanim čizmama
  18. Charles Perrault: Bajke
  19. Nada Zidar Bogadi: Sretni cvrčak

3. razred

1.      Mato Lovrak: Vlak u snijegu
2.      Ivana Brlić Mažuranić: Čudnovate zgode Šegrta Hlapića
3.      Luko Paljetak: Miševi i mačke naglavačke
4.      Vladimir Nazor: Bijeli jelen
5.      Dubravko Horvatić: Grički top
6.      Sanja Polak: Dnevnik Pauline P. ili Drugi dnevnik Pauline P.
7.      Sanja Pilić: Nemem vremena ili E, baš mi nije žao
8.      Stanislav Femenić: Ludi kamen
9.      Hugh Lofting: Pripovijest o doktoru Dolittleu
10. Nada Iveljić: Šestinski kišobran ili Čuvarice novih krovova
11. Božidar Prosenjak: Sijač sreće
12. Gianni Rodari: Putovanje plave strijele ili Čipolino
13. Hrvatske narodne bajke
14. James M. Barrie: Petar Pan
15. Slavko Kolar: Jurnjava na motoru
16. Frank Lyman Baum: Čarobnjak iz Oza
17. Otfried Preussler: Mali vodenjak ili Mala vještica
18. Basne (izbor)
19. Sunčana Škrinjarić: Dva smijeha
20. E.B.White: Charlotteina mreža

4. razred

  1. Zvonimir Balog: Poezija
  2. Mato Lovrak: Družba Pere Kvržice
  3. Anto Gardaš: Duh u močvari ili Ljubičasti planet ili Izum profesora Leopolda ili Bakreni Petar ili Tajna zelene pećine ili Igračke gospođe Nadine
  4. Erich Kästner: Emil i detektivi ili Tonček i Točkica ili Leteći razred ili Blizanke
  5. Hrvoje Kovačević: Tajna ribljeg oka ili Tajna mačje šape ili Tajna tužnog psa ili Tajna graditelja straha ili Tajna zlatnog zuba
  6. Slavko Mihalić: Petrica Kerempuh
  7. Felix Salten: Bambi
  8. Rudyard Kipling: Knjiga o džungli
  9. Nikola Pulić: Ključić oko vrata
  10. Matko Marušić: Snijeg u Splitu
  11. Johanna Spyri: Heidi
  12. Jagoda Truhelka: Zlatni danci
  13. Zlata Kolarić Kišur: Moja zlatna dolina
  14. Maja Gluščević: Bijeg u košari ili Klopka za medvjedića
  15. Nada Mihoković Kumrić: Tko vjeruje u rode još
  16. Silvija Šesto: Bum Tomica ili Bum Tomica 2
  17. Zoran Pongrašić: Mama je kriva za sve
  18. Hrvoje Hitrec: Eko eko
  19. Istvan Bekeffi: Pas zvan gospodin Bozzi
  20. Sanja Lovrenčić: Esperel, grad malih čuda
  21. Astrid Lindgren: Pipi duga čarapa ili Ponja razbojnička kći ili Razmo u skitnji
  22. Zvonimir Balog: Ja magarac ili Pusa od krampusa ili Nevidljiva Iva ili Zmajevi i vukodlaci
  23. Lewis Carroll: Alica u zemlji čudesa
  24. Ludwik Jerzy Kern: Ferdinand Veličanstveni
  25. Anton van de Valde: Neobični doživljaji ptića Sovića
  26. Čečuk, Čunčić- Bandov, Horvat – Vukelja, Kolarić- Kišur: Igrokazi
  27. I.B.Mažuranić: Regoč ili Šuma Striborova

5. razred

  1. Ivan Kušan: Koko u Parizu 
  2. Grigor Vitez: Poezija
  3. Ivan Kušan: Uzbuna na zelenom vrhu ili Koko i duhovi ili Zagonetni dječak ili Lažeš, Melita ili Domaća zadaća
  4. Šaljive narodne priče
  5. Ferenc Molnar: Junaci Pavlove ulice
  6. Milivoj Matošec: Strah u ulici lipa ili Tiki traži neznanca ili Posada oklopnog vlaka ili Suvišan u svemiru
  7. Sempe/ Goscinny: Nikica
  8. Miro Gavran: Sretni dani ili Kako je tata osvojio mamu ili Svašta u mojoj glavi
  9. Zlatko Krilić: Početak plovidbe ili Čudnovata istina ili Zabranjena vrata ili Veliki zavodnik na prvom sudaru ili Šaljive priče i priče bez šale
  10. Sanja Pilić: Mrvice iz dnevnog boravka
  11. Pavao Pavličić: Zeleni tigar ili Petlja
  12. Michael Coleman: Zov labirinta ili Mreža je bačena ili Bijeg s mreže
  13. Tihomir Horvat: Tajna Gornjeg grada ili Frka u Šćitarjevu ili Muki
  14. Mark Twain: Pustolovine Toma Sawyera ili Pustolovine Huckleberry Finna
  15. Jules Verne: Put u središte Zemlje ili Put oko svijeta za 80 dana ili 20 000 milja pod morem
  16. Maja Brajko Livaković: Finka Fi
  17. Tito Bilopavlović: Paunaš
  18. Aleksandar Puškin: Bajka o ribaru i ribici
  19. Basne (izbor)
  20. Branka Primorac: Ljubavni slučaj mačka Joje
  21. Ronaldh Dahl: Charlie i tvornica čokolade
  22. Michael Ende: Jim Gumb i strojovođa Lukas
  23. Ivan Cankar: Istina i ljubav
  24. Henry Winterfeld: Timpetill
  25. Hrvoje Hitrec: Matko na štakama
  26. Anto Gardaš: Miron u škripcu ili Filip, dječak bez imena
  27. Selma Lagerlöf: Legende o Kristu
  28. Jeff Kinney: Gregov dnevnik (izbor iz serijala)

6. razred

  1. Ivana Brlić Mažuranić: Priče iz davnine 
  2. Miro Gavran: Zaljubljen do ušiju
  3. Stjepan Tomaš: Mali ratni dnevnik
  4. August Šenoa: Povjestice
  5. Blanka Dovjak Matković: Zagrebačka priča
  6. Mark Twain: Kraljević i prosjak
  7. Henryk Sienkiewicz: U pustinji i prašumi
  8. Ivona Šajatović: Tajna ogrlice sa sedam rubina
  9. Snježana Grković Janović: Velebitske vilin staze
  10. Josip Cvenić: Čvrsto drži joy-stick
  11. Jadranko Bitenc: Twist na bazenu
  12. Šime Storić: Poljubit ću je uskoro, možda
  13. Christine Nöstlinger: Konrad, dječak iz limenke ili Olfi među ženama
  14. Vlatko Šarić: Rogan ili Miško
  15. Vladimir Nazor: Veli Jože
  16. Milutin Majer: Dolazak Hrvata
  17. Melita Rundek: Psima ulaz zabranjen
  18. Dubravko Horvatić: Junačina Mijat Tomić
  19. Jonathann Swift: Guliverova putovanja
  20. Alfonse Daudet: Pisma iz mog mlina
  21. Joža Horvat: Waitapu ili Operacija Stonoga
  22. Frances Hodgson Burnett: Mali lord Fauntleroy
  23. Pajo Kanižaj: 3čave pjesme
  24. Danijel Dragojević: Bajka o vratima
  25. Želimir Hercigonja: Tajni leksikon
  26. C. S. Lewis: Kronike iz Narnije (izbor)
  27. Oscar Wilde: Sretni kraljević
  28. Nikola Pulić: Maksimirci
  29. Snježana Grković Janović: Ukradeno proljeće
  30. Liz Pichon: Tom Gates (izbor iz serijala)

7. razred

  1. Dobriša Cesarić: Pjesme
  2. Pavao Pavličić: Trojica u Trnju
  3. Hrvoje Hitrec: Smogovci
  4. Vladimir Nazor: Pripovjetke
  5. Božidar Prosenjak: Divlji konj
  6. Damir Miloš: Bijeli klaun
  7. Zoran Pongrašić: Gumi- gumi
  8. Branka Primorac: Maturalac
  9. Dubravko Jelačić Bužimski: Sportski život Letećeg Martina ili Balkanska mafija ili Martin protiv CIA-e i KGB-a
  10. Charles Dickens: Oliver Twist
  11. Ićan Ramljak: Povratnik ili San bez uzglavlja
  12. August Šenoa: Čuvaj se senjske ruke
  13. Dinko Šimunović: Duga
  14. Pero Zlatar: Otključani globus
  15. Zvonko Todorovski: Prozor zelenog bljeska ili Mirakul od mora
  16. Branka Kalauz: Čuj Pigi zaljubila sam se
  17. Jadranka Klepac: Miris knjige
  18. Daniel Defoe: Robinson Crusoe
  19. Pavao Pavličić: Dobri duh Zagreba
  20. Vjekoslav Majer: Dnevnik malog Perice
  21. Sue Townsend: Tajni dnevnik Adriana Molea ili Novi jadi Adriana Molea
  22. Vjenceslav Novak: Iz velegradskog podzemlja
  23. Scott O´ Dell: Otok plavih dupina ili Caru Carevo
  24. Gustaw Schwab: Najljepše priče klasične starine
  25. Nada Iveljić: Želiš li vidjeti bijele labudove ili Bijeli patuljak ili Lutke s dušom
  26. Deborah Ellis: Djevojčica iz Afganistana
  27. Nada Mihoković Kumrić: Lastin rep
  28. C. S. Lewis: Kronike iz Narnije
  29. Izbor proze i poezije o Domovinskom ratu

8. razred

  1. Nada Mihelčić: Zeleni pas
  2. Siniša Glavašević: Priče iz Vukovara
  3. Dinko Šimunović: Alkar
  4. Slavko Kolar: Breza
  5. Dragutin Tadijanović: Srebrne svirale
  6. Ernest Hemingway: Starac i more
  7. August Šenoa: Prosjak Luka ili Branka
  8. Dnevnik Ane Frank
  9. Ephraim Kishon: Kod kuće je najgore
  10. Višnja Stahuljak: Don od tromeđe ili Zlatna vuga
  11. Marija Jurić Zagorka: Kći Lotrščaka
  12. Sunčana Škrinjarić: Ulica predaka ili Čarobni prosjak
  13. Đuro Sudeta: Mor
  14. Wiliam Shakespeare: Romeo i Julia
  15. Pero Budak: Mećava
  16. Silvija Šesto: Debela ili Vanda ili Tko je ubio pašteticu
  17. Nada Mihelčić: Bilješke jedne gimnazijalke
  18. Sanja Pilić: O mamama sve najbolje ili Sasvim sam popubertetio
  19. Vladan Desnica: Pravda
  20. Mate Balota: Tijesna zemlja
  21. Eugen Kumičić: Sirota ili Začuđeni svatovi ili Urota Zrinsko- Frankopanska
  22. Tomislav Milohanić: Deštini i znamenje
  23. Miroslav Krleža: Djetinjstvo
  24. Ivan Goran Kovačić: Pripovjetke
  25. Karl Bruckner: Sadako hoće živjeti
  26. Josip Laća: Grand Hotel
  27. Goran Tribuson: Legija stranaca ili Rani dani ili Ne dao Bog većeg zla
  28. Zlatko Krilić: Krik
  29. Milena Mandić: Pokajnik
  30. Antoine de Saint Exupery: Mali princ
  31. Richard Bach: Galeb Jonathan Livingston
  32. Nancy Farmer: Kuća škorpiona
  33. Nick Hornby: Sve zbog jednog dječaka
  34. Michael Ende: Momo
  35. Judita (strip prema djelu M. Marulića)

Preporuke izborne lektire:
1. R.J.Palacio  – Čudo
2.Dječak u prugastoj pidžami / John Boyne
3. Ivana Šojat – Oblak čvoraka
4. Ivana Guljašević Kuman – Drugačija
5. Ivana Guljašević – Moja slavna prijateljica
6. Julijana Matanović – One misle da smo male
7. Vlasta Golub – Eva, mala žena

 

Autorsko pravo

DOKUMENTI O ZAŠTITI AUTORSKOG PRAVA:

Nikada se tuđe misli, riječi, ideje ili postupci ne smiju prikazivati kao vlastite. Uvijek je nužno navesti sve korištene izvore, bez obzira na koji su način i u kojem obliku oni dostupni te bez obzira na to jesu li objavljeni (npr. članak u časopisu) ili neobjavljeni (npr. elektronička poruka).

ZAKON O AUTORSKOM PRAVU I SRODNIM PRAVIMA

SRCE (Sveučilišni računski centar): AUTORSKO PRAVO U E-OBRAZOVANJU

SRCE: Creative Commons licence (na hrvatskom jeziku)

DZIV (Državni zavod za intelektualno vlasništvo): AUTORSKO PRAVO I SRODNA PRAVA

PORTAL ZA ŠKOLE: ŠTO SU I ČEMU SLUŽE CREATIVE COMMONS

EDUKACIJSKI SADRŽAJI (e-izdanja)

  1. HORVAT I D. ŽIVKOVIĆ: KNJIŽNICE I AUTORSKO PRAVO

CARNET (e-ŠKOLE): INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO NA INTERNETU 

  1. HEBRANG GRGIĆ: Autorstvo i citiranje – važnost ispravnog navođenja izvora(ppt)
  2. ŽIŽAK: Autorsko pravo i pravo korištenja autorskih djela u LMS okruženju

Najčešća pitanja u DZIV: https://www.dziv.hr/hr/intelektualno-vlasnistvo/autorsko-pravo/najcesca-pitanja/

M. OTHMAN: Autorska prava i učenje na daljinu (PIKTOCHART)

Primjeri besplatnih softvera za provjeru autentičnosti:

  • Plagiarism Checker – uspoređuje i tekstove na hrvatskom jeziku
  • Quetext – uspoređuje i tekstove na hrvatskom jeziku
  • Plagiarisma – uspoređuje više od 190 jezika
  • PaperRater – radi samo s tekstovima na engleskome jeziku
Skip to content