Povodom obilježavanja Međunarodnog dana školskih knjižnica, koji se slavi posljednjeg ponedjeljka u listopadu, te u sklopu Mjeseca hrvatske knjige, u Osnovnoj školi Andrije Kačića Miošića održana je kreativna radionica Blackout poezije/ Poezije zatamnjenja za učenike osmih razreda. Radionicu su organizirale i vodile učiteljica hrvatskog jezika Dubravka Tuđan i školska knjižničarka Biljana Jurić Šarčević, uvodeći učenike u svijet suvremene poezije na inovativan i nesvakidašnji način.
Blackout poezija, tehnika koja se temelji na isticanju i povezivanju riječi unutar već postojećeg teksta, omogućila je učenicima da se izraze kroz stvaranje vlastitih pjesničkih djela. Ova metoda kreativnog izražavanja potaknula je učenike da prepoznaju poeziju u već postojećim tekstovima drugih autora i otkriju ljepotu stvaranja jednostavnim “zatamnjivanjem” riječi koje ne žele koristiti, ostavljajući samo one koje čine njihov jedinstveni stih. Kroz ovu radionicu učenici su također proširili svijest o važnosti zaštite okoliša i recikliranja budući da su za svoje radove koristili stranice starih, otpisanih knjiga iz knjižnice. Učenici su ponovili i naučeno o poeziji, autorskom pravu, te vodili računa da kroz posuđivanje ideja isto ne povrijede, već stvore novo autorsko djelo s osobnim pečatom.
Učenici su s entuzijazmom prihvatili ovaj suvremeni pristup poeziji, uživajući u procesu stvaranja i otkrivanju novih načina izražavanja. Radionica je dodatno obogatila njihovu nastavu hrvatskog jezika, pokazavši im da poezija može biti i zabavna i osobna. Kroz ovaj projekt učenici su stekli novi pogled na književnost te razvili dublje razumijevanje i poštovanje prema pisanju i čitanju.
Radove nastale na radionici, kao i neke od radova Blackout poezije učenika šestog razreda pogledajte na sljedećoj poveznici;
Pano radionice Blackout poezije